Szkoła Podstawowa nr 7

VIA i IVB w SŁOWIŃSKIM PARKU NARODOWYM

Dodano 10 czerwca 2013r. przez Izabela Wódkiewicz
Liczba wyświetleń: 234

W dniach 6-7 czerwca 2013r. uczniowie klasy IV b oraz VI a wybrali się na wycieczkę do Słowińskiego Parku Narodowego.

Swoją podróż zaczęliśmy od wizyty w Szymbarku. Tam, uczyliśmy się gwary kaszubskiej, oglądaliśmy najdłuższą deskę świata (46,53m), największy fortepian świata, Dom Sybiraka przywieziony spod Irkucka oraz bunkier Gryfa Pomorskiego, gdzie po wyłączeniu światła i dzięki specjalnym efektom akustycznym poczuliśmy się jak podczas prawdziwego nalotu. Na zakończenie tej wizyty zwiedziliśmy dom do góry nogami! Śšmiechu było co nie miara!

Kolejnym punktem naszej wycieczki był Park Jurajski w Łebie. Przepięknie zagospodarowany teren, na którym oprócz mnóstwa dinozaurów i innych stworzeń w skali 1:1, znajduje się plac zabaw, Bar Hobbita, Wioska Indiańska, Małpi Gaj, Mini Zoo, domki Jaskiniowców i wiele innych atrakcji.

Następnego dnia poszliśmy na dłuuugi spacer. Najpierw przeszliśmy 6 km przez piękny bukowo – olszowy las z malowniczymi torfowiskami i zmurszałymi drzewami. Po drodze zaszliśmy do Muzeum Wyrzutni Rakiet (byłego niemieckiego poligonu doświadczalnego). Na końcu lasu oślepił nas blask białych wydm. Po zabawie na drobniutkim piasku, wyruszyliśmy do autokaru, idąc wzdłuż czystej nadmorskiej plaży (również 6 km!).

W drodze powrotnej do domu, zajechaliśmy do Akwarium Morskiego w Gdyni, gdzie podziwialiśmy ryby i inne morskie stworzenia.

Do Olsztyna przyjechaliśmy zmęczeni, ale pełni miłych wspomnień!